P3 Christer

Det var ju så himla sjukt igår när byxorna sprack i tvättstugan, för precis innan jag gick ner lyssnade jag på P3 Christers webbradio, måndagens program som jag hade missat. Då pratade Morgan om hur hur saker helt plötsligt inte blir som man tänkt sig. Han berättade om lördagens lagfest som han skulle på. De skulle spela fotboll först och sedan gå ut och äta på restaurang. Han hade åkt till matchen i träningskläder, och slängt ner i väskan det han skulle ha på sig på kvällen. Det visade sig att jeansen han hade slängt ner hade spruckit i skrevet, plus att han hade glömt ta med sig kalsonger.. Så han fick gå kombat på restaurangen. När han väl sitter där känner han att revan blir större och helt plötsligt ramlade pungen ut.. Fy tusan vad jag skrattade... 5 minuter efter det sprack mina egna byxor.. Den som skrattar först skrattar sist..

Jag var helt enkelt tvungen att maila in till programmet, för de vill ju gärna ha kommentarer. Jag skrev följande:

Hej på er

Jag bara måste maila in till er angående "Appropå det" som ni hade idag måndag. Jag har svårt att lyssna på programmet när det direktsänds så jag brukar lyssna via webbradio när jag är hemma istället. Hörde om
Morgans pinsamma händelse med byxan som sprack och garvade hejdlöst...
Men oj vad snabbt det straffade sig..Pausade i programmet för att fortsätta lyssna på det när jag var tillbaka.

Jag gick ner i tvättstugan med en rejäl hög med tvätt och sätter mig på huk för att sortera den. Jag hör ett våldsamt brak och inser att det är mina byxor som sprack... Och precis som de gör det kliver en grannkille
in genom dörren. Där sitter jag med hela baken i vädret, för byxorna sprack verkligen hela vägen. Och som vanligt när man inte har tvättat på länge så har ju man ju inte alltför snygga underkläder på sig. Ni vet
sådana där fula hemska saker som man egentligen borde ha slängt för länge sen men som man ändå har sparat "utifall att". Ingen hög raggfaktor där inte ;) Hans reaktion är ju bara helt underbar, brister
ut i ett rejält garv. Jag skyndade mig upp, gick med ryggen längs väggen, skämdes som en hund och ville mest dö på fläcken och inser i samma sekund att jag måste gå över parkeringen upp till min lägenhet.

Ja, vad säger man? Vad är oddsen för att detta ska ske? Där Morgan,
fick jag så att jag teg =) Skrattar först som skrattar sist!!

Tack för ett helt underbart program =)


Och idag fick jag följande svar av Morgan!!

Tack för ditt härliga mejl, Malin! Fick mig på riktigt gott humör så här på morgonkvisten.
Ja, tyvärr händer sånt alltid när man som minst anar det. Och när man är som minst förberedd.

Ha en riktigt fin superfin vecka, Malin! Och hoppas du slipper spruckna byxor på ett tag:-)

varma hälsningar

Morgan

Gud så skoj!! Trodde aldrig jag skulle få någon respons på detta!!
Kram kram


Kommentarer
Postat av: Emma Aludden

Ha ha du är ju bara roligast i världen!

2009-11-17 @ 23:59:27
URL: http://www.aludden.com
Postat av: Linda och Molly

Så roligt att få svar! Kanske de tillåme tar upp det i radion??

Du är för skojjig du Malin =)

Kramar!

2009-11-18 @ 13:20:57
Postat av: Susanne

Va kul att han svarade! :OD

2009-11-18 @ 16:52:14
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Madde

Haha vad roligt att du fick ett svar:)

2009-11-19 @ 08:23:17
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0