Blöt katt betyder även blöt matte

Ikväll var det då dags för något jag skjutit på ett bra tag. Att bada Gizmo och Olivia. De har väl varit ohyggligt glada över att jag har skjutit fram det hela. Men ikväll tog jag äntligen tag i det. Först ut var Gizmo. Kan ju bara meddela att bada en katt innebär att även jag blir ungefär lika blöt som dom när proceduren är klar. Han var allt annat är glad när han insåg vad som var i görningen.

Efter honom följde Olivia. Har varit ett långt kvällsgöra. Det tar ett bra tag att både tvätta och sedan torka dom torra med hårtorken. Nu är det äntligen klart...lite drygt två timmar senare. I morgon återstår en mer grundlig kammning bara, sen är de toppenfina. I skrivande stund sitter både Olivia och Gizmo och slickar sig som galningar, är väl inte populärt att vara så här ren ;)

Här kommer några bilder på Olivia, från förra gången när jag badade henne. Gizmo har jag tyvärr ingen "badbild" på. När ni ser dessa bilder så förstår ni nog hur SURA de kan bli ;)



Här är det riktigt synd om Olivia...har liksom gett upp kampen..



Katter ska INTE bada enligt Olivia



En riktigt dålig dag....

Tur det är ett bra tag tills nästa badomgång!

Kommentarer
Postat av: Madde

men åh! Hur söt som helst:) hih

2009-05-07 @ 10:45:04
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Malin

Madde:

Jo hon är både söt och sur på samma gång ;)

2009-05-07 @ 10:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0