Konsten att bli idiotförklarad

Igår hade jag tid på bilverkstaden för att laga min stereo.. Jag berättade ju tidigare att stereon la av helt efter det att jag hade försökt åtgärda felet med motorstyrningslampan. Tog bort minuspolen på batteriet och efter det slutade stereon helt att fungera. Grymt irriterande eftersom stereon bara är några månader gammal. Kollade även säkringarna ifall de var de som hade gått, men de var hela. 
Åkte dit tidigt på morgonen och lämnade ifrån mig bilen. Fick mig en skön morgonpromenad till jobbet sen. Senare på dagen ringde de och sa att stereon fungerade och att det bara vara att komma och hämta bilen. 
När jag kom dit så sa killen:
- Du, det var inget fel på stereon. Du måste bara trycka in den stora knappen på displayen.  Jag kommer ut och visar dig..
Hörde någon som skrattade i bakgrunden.
- Jo men jag har ju tryckt på den där knappen hur många gånger som helst, säger jag.
- Jo men du måste hålla i den länge. Det är inget fel på den.. men vi har bytt säkringarna för säkerhetsskull också.
- Nä hä, men jag har ju tryckt på den jäkla knappen både länge och kort om vart annat, senast i morse för att verkligen kolla att den inte fungerade. 
Så killen följde mig ut till bilen och tryckte på knappen och självklart startade stereon. Tror du man känner sig puckad?? Tur jag har färgat håret mörkt, hade jag haft kvar min naturliga blonda färg hade jag väl totalt blivit idiotförklarad. Kan ju bara tänka mig snacket i verkstaden.. Men herre gud, hur kan hon lämna in den här.. Fattar hon inte att man ska trycka igång den först. Undrar bara hur de tror att jag tidigare fått igång stereon??
Fattar ingenting.. Ringde och frågade F igår, för han har också försökt att få igång stereon på alla möjliga sätt. Tyckte också det var oerhört märkligt. Nu är det bara att hoppas att den fortsätter att fungera. Jag har ingen lust att behöva göra ett återbesök. Jag är väl flaggad röd i deras kundregister.. Mindre smart brud...

Kommentarer
Postat av: Emma Aludden

Nu är min dag räddad Man blir liksom på bra humör när man får sig ett gott skratt direkt på morgonen. Tack för att du offrar dig för att vi andra ska få ha roligt åt dig.

2009-06-30 @ 10:11:59
URL: http://blogg.aludden.com
Postat av: Malin

Självklart Emma, vad gör jag inte för er skull ;)

2009-06-30 @ 10:14:27
Postat av: Susanne

Jag vet hur det känns. Det där händer lite då och då på jobbet när man ringt efter en av reparatörerna. Och när de kommer för att titta på maskinen, så funkar den som ett klockverk

2009-06-30 @ 20:42:43
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0