Bajs

Vilken helg det har varit! Helt otroligt väder. varmt och soligt, känns nästan som utomlands!
Har pappa på besök sedan i fredags. Hämtade honom på flyget på morgonen och klarade mig utan getingstick denna gång ;)

På kvällen grillade jag på balkongen, första gången för denna säsong. Blev fläskfilé och färskpotatis. Tur jag inte  har någon balkong under mig för när jag skulle plocka bort en av köttbitarna från grillen med den långa grilltången, så fick jag inget bra grepp om den och helt plötsligt gör den en jätteloop över balkongräcket och ner på backen nedanför. Tur ingen gick där. Andra har soppkök, jag bjuder ofrivilligt på grillat ;)

I lördags var jag och badade i Lulviken, riktigt skönt och varmt. Stötte även på A-K och J med barnen på stranden, himla skoj för det var evigheter sen vi sågs. Det blev någon timme på stranden innan åskvädret drog in. På kvällen blev det middag och kvällspromenad i hamnen.

Igår blev det Lulviken igen. Jösses vad varmt, solade och badade i timmar.. Och hann få mer än nog dos av barn ;)
Till höger om mig låg en mamma med en flicka i 3-4 årsåldern. Barnet hade uppenbarligen ingen bra dag igår, grät och var ilsken över det mesta i 4 timmars tid. Men sånt får man ju räkna med. Jag pluggade in Ipoden i öronen och somnade till slut. Vaknade däremot av att jag kände att någon stod väldigt nära. Tittar upp och ser en liten kille stå precis bredvid mig. Han har ett väldigt konstigt ansiktsuttryck.. Brister ut i skrik..
"-Pappa, jag har bajsat"
Pappan ropar på att han ska komma till honom. Känner hur det stinker skit och ser en rejäl hög i badshortsen. Då tar killen ett par raska steg ÖVER mig och min badhandduk. Jag höll på att dö. Och pappan hann få panik. 

Nu är inte bajstemat för dagen över än.. Gick ett tag till, på min andra sida hade jag en mamma med två barn. Plötsligt ropar killen:
"-Mamma, jag måste bajsa". Hon frågar hon om han klarar av att håll sig tills de kommer upp till utedasset och det skulle inte vara några problem. Hon lyfter upp honom naken i armarna och börjar bära honom. Men vad händer. Jo han bajsar, precis bredvid mig. Vad är det frågan om??? Jag ska tydligen vara glad över att jag inte blev bajsbrun igår utan bara solbrun ;)



Kommentarer
Postat av: Emma Aludden

Du är så himla rolig att jag skrattar ihjäl mig. Du lyckas verkligen med alla knäppa saker. Jag sitter här och håller på att fnittra ihjäl mig!!!

2009-06-29 @ 12:05:48
URL: http://blogg.aludden.com
Postat av: Malin

Emma. Du är go du!!! Nu är det ju inte jag som är rolig, det är ju alla runt omkring mig. Jag har ju bara förmågan att lyckats hamna rätt varje gång ;)

2009-06-29 @ 13:07:44
Postat av: Susanne

Ha ha haaaa! Hur lyckas du nästan varje gång?

2009-06-29 @ 21:49:20
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Linda och Molly

Hahhahaaaaaaaaaa, du kan då råka ut för det mesta!!! Kraaam

2009-07-03 @ 23:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0