Ångest

Just nu har jag sån jäkla ångest. En gnagande känsla i magen som inte går att skaka av sig.. Jag har ångest över pengar. Det är det värsta jag vet. Vet att jag egentligen inte ska klaga, för det finns ju de som har betydligt värre. Jag har iaf ett jobb att gå till. Men mår inte bra över det.

Jag har haft sjukt mycket räkningar sista tiden, plus att jag även har bokat en del nöjesresor.. Så på det sättet ska jag inte klaga. Men allt måste läggas ut nu eftersom man alltid måste boka flyg i så god tid. Det är ju nackdelen med att bo i den här änden av landet! Sen har det varit både läkarbesök, veterinärbesök, bilskatt, elräkning och gud vet vad. Till detta ska läggas alla som fyller jämt denna sommar. Är helt galet, är ju en hord av människor som fyller 30 och 40, som får barn och firar. Till det kommer midsommarfirande och pappas besök upp till mig. Då vill jag ju inte sitta instängd i lägenheten och äta gröt direkt.  Och katterna ska ju ha kattvakt i sommar, får hjälp av Gizmos uppfödares mamma som ska se till dom, och henne måste jag ju givetvis betala för att hon gör detta..

Så just nu brottas jag mest med en enorm ångest inför sommaren, även fast jag vet att jag ska göra roliga saker. Vet liksom inte hur jag ska komma i fas och kunna njuta av det. Man skulle ha ett sedeltryckeri i källaren eller vinna rejält på triss eller nåt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0