Kattbad är lika med sur blick

Jag flaggade ju tidigare att jag skulle visa er bildbevis hur det går att bada mina katter. Det är en ganska intressant och tidsödande syssla. Olivia har väl egentligen gett upp efter 13 år eftersom hon vet att jag ändå vinner över henne..


Börjar med att klippa klorna (för att skona mig själv ;) )




En uppgiven älskling




Fy vad det är synd om mig




Bäst att sitta här då, finns ju inte så många alternativ...




Här är den hattade matten med på bilden också




Nu är det bara sköljningen kvar





Efter badet återstår det mest tidsödande projektet. Att blåsa torrt med
hårtork och kamma alla tovor. Förstår inte att det kan vara något hår
kvar med tanke på hur mycket jag lyckas kamma bort..

Under tiden jag badade Olivia travade Gizmo runt benen på mig och jamade. Han har ju inget förstånd den lille rackaren. att han inte inser att han är på tur och gömde sig bakom soffan eller så. Men inte då. Han är däremot inte riktigt lika samarbetsvillig som Olivia.


Fy vad hemskt






En knäckt blick




Han ser ju för eländig ut, kan inte låta bli att skratta när jag ser denna bild.




Badet är över och Gizmo vilar ut i handduken




Tror inte att matte ligger på plus just nu...


Nu är båda katterna jättefina och redo för semestern. Ska lämna bort dom i eftermiddag. Separationsångest å det grövsta! Hoppas de älskar mig även efter semestern!!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ha ha haaa! De ser ju för roliga ut när de är dränkta. Och vilka underbara bilder på Gizmo! Ingen rymning av blöt katt in under dammig soffa denna gång i alla fall

2009-07-03 @ 15:23:35
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Madde

Hoho vad roliga dom ser ut :) Dom ser ju helt pyttesmå ut när pälsen är blöt. Och du ser också liten ut!!!

2009-07-03 @ 21:22:11
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Malin

Susanne, Nä jag klarade av allt utan rymningsförsök under soffan.



Madde, Jo inte är de stora när väl pälsen är blöt. Snacka om falsk marknadsföring..haha.. Låter ju bra att även jag ser liten ut =)

2009-07-03 @ 22:03:37
URL: http://malinslivochbravader.blogg.se/
Postat av: Linda och Molly med gänget

Hej hå! Så roliga bilder! Ska försöka trycka ner Cookie i diskhon....... Det går nog inte, duschen känns liten nog. Idag har Cookie fått stå på trimbordet, imorgon är det utställning och det fanns lite tovor att reda ut. Det var inte populärt och hon har kommit i trotsåldern så hon var såklart tvungen att testa lite gränser. Det gick inte så bra, för hennes del alltså =). Min kompis Anna var här och höll duktigt tag i henne medans jag borstade. Så nu e hon fin igen. Molly är ju aldrig några problem som vanligt. Hoppas du har det bra, MISS U, kraaaaaaaam!

2009-07-03 @ 23:20:48
URL: http://lucaswilner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0