Café Rävasten

Häromdagen åkte jag och pappa till Café Rävasten efter jag slutat jobbet. Det ligger i Vändträsk utanför Boden. Jag har aldrig varit där tidigare men läst om detta bland turisttips och det är verkligen värt ett besök. Hur mysigt som helst och kanongott fika!! 





Fiket är ett gammalt 1800-talshus



Du kan fika både inne eller ute i den fina trädgården



Pappa njuter av kladdkaka



Jag åt smarrig rabarberkaka



Gott med kaffe 


Som vanligt kan det ju aldrig gå riktigt smärtfritt när jag är i farten. När vi skulle köpa vårt fika var det en kvinna före oss. Hon hade tagit sig en bit kaddkaka, och lagt den på en servett istället för att använda sig av tallrikarna. Men så började hon sträcka sig över mig i kön och jag antog hon skulle ta en tallrik, men istället tog hon en annan godsak och la på en servett och gick vidare till kassan. Kvar vid mig ligger hennes första kladdkaka på servetten och jag ropade till henne att hon glömde sin bit..
- Nä jag ska inte  ha den, säger hon.
Jag står det där som ett fån med hennes kladdkaka vid mig. Hur kan man ta en bit och sedan ångra sig. Kunde hon inte sagt till karln i kassan att hon ångrat sig. Blev riktigt arg och kunde inte hålla mig för att säga till henne. Tycker det är så himla dåligt när folk beter sig hur som helst.

Var riktigt arg när jag gick ut och satte mig med pappa och sa till honom att vad är det för j**la fel på den där kvinnan. Hon kan ju inte riktigt vara frisk i huvudet.. Pappa tittar upp på mig och säger att hon kanske inte är det heller.. För bakom mig sitter ett helt sällskap från något särboende. Så där ja.. Fick jag det sagt också!! Förklarar ju lite iallafall..

Som sagt, var ett riktigt mysigt utflktsmål. Vill ni kolla mer så kan ni kika på denna länk www.caferavasten.se

Kommentarer
Postat av: Emma Aludden

Men Malin då! Akta tungan :)

2009-07-03 @ 13:56:15
URL: http://blogg.aludden.com
Postat av: Susanne

Malin då! ^^ Verkar i alla fall som ett jättemysigt ställe

2009-07-03 @ 15:21:26
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0