1,2,3.. andas i påse!!!!

AAAAAAAAAAAAaaaaahhhhhhhh!!!! F*rbannat oxå.. Just nu är mitt tålamod helt borta.. Har haft ett fullständigt vredesutbrott på tekniska saker... Än en gång har jag fått bekräftat att det inte kan vara hälsosamt att hålla på med sådana saker. Gud bevare mig!!!

Igår var det min DVD-spelare som inte rikitgt vill vara med mig längre. Ljudet försvinner ibland, igår fungerade helt plötsligt inte fjärrkontrollen (batterierna är det inget fel på) och på själva enheten går det inte att manövrera i menyerna... Kul!! Nu räcker det ju givetvis inte med DVD-problem..
Som jag berättat tidigare så köpte jag en extern hårddisk för några månader sedan..men har dragit mig för att installera den. Alla jag har pratat med har ifrågasatt varför, det är ju bara att plugga in den, det är inte alls svårt. Jag kan berätta, det är INTE bara att plugga in den!!

Jag packade upp den ikväll, nöjd som tusan att äntligen tagit tag i det. Började läsa manualen, kopplade ihop alla kablar.. Allt gick bra tills jag skulle koppla ihop den med datorn.. Finns ingen USB-kabel..utan den ska kopplas ihop med en router eller hubb.. Jaha, jag har varken det ena eller det andra.. Humöret rann över. Rädd att grannarna ska ringa psyket, för det har kommit ett å annat vrål från min lägenhet..som till sist slutade med tårar.. Jag vet att det är moget.. Men har ingen startsträcka just nu..  Jag frågade när jag köpte den om det var en vanlig extern hårddisk och jag fick svaret att det var det, men nu sitter jag här med ett jäkla externt nätverk som jag inte kan få igång... Och det är så länge sedan jag köpte det så kan inte lämna tillbaka det.. Så nu ligger det tillbaka i garderoben där det får mogna till sig..

Annars har det varit en lugn söndag. Sov ganska länge, vilket var välbehövligt! Kände mig nästan som bakis när jag vaknade.. Drömt en massa oroliga drömmar hela natten så vet inte om jag är så utvilad direkt..
Gjorde mig i ordning och åkte ut till Sunderbyn och hälsade på E och M. Jättetrevligt. Vi fikade tillsammans med M:s kusin och tjej. De hade även med sig världens sötaste hund, en soft coated wheaten terrier, Som hette Freja. Hur mysig som helst.. Googlade rasen och hittade denna bild, så ser ni vad det är för sort.



Dessa hundar sägs även vara bra för dom som är allergiska. Tycker de är urgulliga!!

Efter besöket i Sunderbyn begav jag mig vidare hem till Madde, där det blev att äta pizza. Oj så gott! Lekte med gullungarna också, det är ju för söta!! Bakade kakor i playdoo-lera, riktigt skoj faktiskt!

Nu medan jag skriver detta hör jag hur Olivia börjar hulka i hallen.. Vad gör hon?? Jo hon har precis spytt världens hårboll i mina senaste inköpta skor!! Mysigt! Är inte inne i något flyt nu.

Hoppas nästa vecka blir bättre än denna!
Ska torka spya nu och sedan sätta mig i soffan en sväng innan läggdags.

Hej å hå!

Kommentarer
Postat av: Mari

Det kunde ha varit värre =)

Datorn kunde ha kraschat precis som du höll på med den externa...Olivia hade kunnat spy i alla skor =)



Kram på dig

2009-08-17 @ 22:31:34
URL: http://mkemppainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0