Laga soppa på en spik

Vad härligt det är med helg. Tog en rejäl sovmorgon idag, klev inte upp förrän klockan 11. Trodde aldrig jag skulle sova så länge, men hade ställt klockan innan jag la mig på 11 för säkerhetsskull. Det sjuka var att jag nästan hade problem att stiga upp. Tror det måste ha med hjärnskakningen att göra fortfarande..

Åkte ut och hälsade på A och T på Granön. Det var länge sedan vi sågs så det var himla trevligt. Där bjöds det på nybakt fika vilket aldrig är fel. Efter jag hade varit hos dom åkte jag förbi och hälsade på Madde. Alltid lika trevligt!! Blev kvar där ganska länge, tiden går ju alltid så fort i hennes sällskap. Fick ett jättebra tips av henne på en soppa som är god. Så på vägen hem åkte jag förbi Willys och handlade det som behövdes. Jag kände mig som om jag hade Anna Skipper med mig när jag handlade.. Alla andra lastade upp läsk och godis vid kassan. Jag lastade upp vitkål, morötter, selleri, paprikor, lök, vindruvor och bananer.. Vet inte när jag kände mig så hälsosam senast;)

Så ikväll har jag lagat en jätteladdning av soppa, tror det blev närmare 7 liter. Nu jäklar har jag matlåda ett tag framöver. Kanske inte världens roligaste att göra en lördagkväll men skönt så här efteråt. Hann iallafall kika lite på Robinson mitt i allt.

Tror jag snart ska lägga mig för hur konstigt det än låter så är jag trött, trots all sömn i natt.
I morgon ska jag och Madde ut på en långpromenad. Det ser jag verkligen fram emot. Mycket trevligare med sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0