Hemlängtan och prestationsångest

Påsken är till ända och vardagen är igång igen. Jag hade ju mer än gärna varit ledig längre, allra helst med tanke på vilket underbart väder det är ute nu. Älskar verkligen när det är sånt här väder. På sätt och vis skulle jag vilja pausa tiden nu eftersom den bästa tiden är framför en...

Jag har varit lite låg i veckan, en djupdykning efter påskledigheten. Dels har jag fått en rejäl släng av prestationsångest, både vad gäller jobb, kost och träning. Vill ju gärna vara bäst från början och har väl lite svårt att acceptera att jag inte kan prestera på topp från start, sen gör ju min hjärnskakning fortfarande att jag inte kan gå på 100 % fart fast jag så gärna vill det.. Sen mår jag så jäkla dåligt av att inte kunna träna, känner mig just nu som en svälld val som inte orkar något alls.. Bikinin börjar synas i butikerna och jag vill helst bara dra på mig en svart sopsäck och komma upp efter den säsongen. Eftersom jag inte har kunnat träna på länge så rasar liksom allt, orkar ju inte ens äta vettigt längre. Känns som om det ändå bara går utför och att det inte är någon idé. Gjorde misstaget att pröva ett par byxor i morse som tidigare var ganska lösa...fick knappt igen dom.. Ställde mig därför på vågen och det var ta mej tusan värre än väntat. Hur snabbt kan man gå upp egentligen?? Ner tar ju sån himla tid!

Som extra krydda på detta har jag fått en rejäl hemlängtan. Längtar efter brorsan och hans familj och pappa. Är så jobbigt att vara så långt ifrån när jag vet att det är tungt där hemma. Även om jag inte kan vara något stöd på plats så finns ni i mina tankar ständigt! Älskar er så ni vet!

Usch, är helt slut nu, kanske dags att hoppa i säng.

Kommentarer
Postat av: Madde

Gumman då! För mig är du bäst i alla fall! Förstår att det känns tungt med allting. Ring om du vill, kom hit när du vill!

Måste ses i helgen! Behöver lite Malin-tid nu känner jag! Stor kram!

2009-04-16 @ 20:46:46
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Tack snälla Madde. Gud vad du är go, värmer att höra!! Säger detsamma om dig. Klart vi ska ses i helgen, känns som evigheter sen sist!!! Kram

2009-04-16 @ 21:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0