En trevlig fredag

Så där, då var det fredag igen! Gud vad veckorna bara rusar, hur är det möjligt?? Idag har jag lyckats vara på jobbet och fått göra lite nytta igen. Har tagit det lite lugnare än vanligt, känner ju att jag inte riktigt är som jag ska ännu.. Men är så skoj att vara igång igen. Trivs så himla bra på nya jobbet.

Har varit på jakt efter en skidjacka idag och som vanligt har jag beslutsångest.  Ingen skräll direkt!! Har försökt både pruta på jackor, velat fram och tillbaka och nu slutligen lagt undan två stycken så att beslutsångesten ska fortsätta till i morgon. Men det lutar åt en svart skaljacka (softshell) på Team Sportia. Den är av lite tunnare material så att man kan ha den en längre säsong och istället klä sig varmare under.. Ger den ju lite längre livslängd.

Annika har varit min experthjälp idag, himla skoj. Vi hann även med att åka och tvätta min bil. Det uppstod ju givetvis problem när jag skulle försöka få loss radioantennen på bilen innan tvätten. Fick inte lös den hur jag än försökte. Slutade med att jag fick läsa i instruktionsboken, kändes ju skapligt pinsamt där jag satt på Statoil.. Men det var ju tur det, för antennen skulle tydligen inte skruvas lös utan bara fällas ner.. Så var ju tur jag inte ryckte loss den, hade ju slutat bra ;) Biltvätten gick utan problem, jag bara väntade mig det värsta, haha.. Det enda anmärkningsvärda var väl karln som skulle in i tvätten efter mig. Vet inte om han aldrig hade sett en biltvätt förut men han stod iallafall utanför och tittade storögd på hur min bil tvättades.. Lättroade människor ;)

Sen blev det Kvantum och mathandlande. Förstår inte hur det är möjligt, men jag och Annika verkar ha en förkärlek för att åka och handla mat ihop på fredagar och lördagar, och aldrig har väl handlingen varit så skoj som då. Lite lätt förvirrade, hungriga och flamsiga drog vi igenom Ica. Jag kom ut med EN fullproppad matpåse och en förpackning toapapper under armen. Åkte tillbaka till garaget och skulle parkera. Och det var med nöd och näppe det gick.  Ena bilen bredvid min plats hade ju inte riktigt tagit hänsyn till att det skulle rymmas fler bilar bredvid.. Hade jag varit själv hade jag nog aldrig vågat mig på att försöka, men nu hade jag Annika till hjälp utanför. Med minsta möjliga marginal kom jag på plats..å klämde mig ut ur min bil.. Bävar när jag ska åka iväg i morgon om den inte har flyttat sig, då vete gudarna om jag tar mig ut.. Vill ju inte repa Johans bil som står på min andra sida..

Nu återstod bara promenaden hem från garaget, det var då jag fick ångra att jag hade stoppat allt i en påse.. Tungt som tusan.. Och det är inte så himla sexigt att gå igenom Luleå centrum med en förpackning toapapper under armen när alla andra normala människor går på after work och bio mm. ;)

Väl hemma var det matpanik, klockan var närmare 20.30 och jag hade oätit. Blodsockret var i botten och tunnelseendet ett faktum. Blev palt till middag. Grymt gott. Har längtat efter palt i veckor nu. Däremot kanske inte palt det bästa att äta när man sen ska orka börja städa.. Håller fortfarande på att ladda för att komma igång, men fastnade i bloggen en sväng.

Nä, nu MÅSTE jag börja, annars somnar jag i vinkelvolten..

Ha en mysig fredagskväll allihopa.
Kram

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej!



Trevligt det var att ses idag :) Väntar på att J ska komma hem med film och kanske snask. En dag måste man ju kunna unna sig lite extra. Hoppas ni har en skön helg. Vi får ses innan ni åker!

2009-04-04 @ 19:56:49
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Postat av: Susanne

Bra att du tar det lugnt. blev lite orolig där ett tag. Och ang biltvätten: Vissa människor är både lättroade och facinerade av det mesta här i världen.

2009-04-06 @ 07:28:11
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0